Brukenthal
. . . . . . .
ro | de
.
SIBIU/HERMANNSTADT, ROMANIA
.
.
Galeria de Artă Europeană Biblioteca Brukenthal Galeria de Artă Românească Muzeul de Artă Contemporană Muzeul de Istorie Muzeul de Istorie Naturală Muzeul de Istoria Farmaciei Muzeul de Vânătoare Sala cu Frescă Laboratoarele de Restaurare Magazinele muzeului
.

EXPOZITII TEMPORARE ORGANIZATE DE MUZEUL NATIONAL BRUKENTHAL

Informatiile postate pe aceasta pagina sunt oferite de catre curatori
  .

ULTIMELE EXPOZITII

. Expoziția: Generația Marii Uniri – Alexandru și Ioan Lapedatu
. Expoziţia: Centenarul femeilor din arta românească
. Expoziţia: Salonul Școlii de fotografie, Ediția a IV-a
  .
. ÎNAPOI LA EXPOZITII
  .
. EXPOZITII ONLINE
.

CAUTARE EXPOZITII

 
.
. . DETALII

 

.
.
Expoziţia: Conexiuni. Pictura transilvăneană și centrele artistice internaționale 1817-1947

Locul de desfăşurare: Sala Multimedia, Casa Albastră, Piața Mare, nr. 5
Durata: 06.09 – 19.11.2017
Vernisaj: Miercuri, 6 septembrie, orele 13:00
Curator: Dr. Iulia Mesea
Curator colaborator: Dr. Tiberiu Alexa
Partener: Muzeul Județean de Artă „Centrul Artistic Baia Mare”

Text oferit de curatori:

Colecțiilor de artă alcătuite cu pricepere, pasiune și inspirație de baronul Samuel von Brukenthal, și deschise publicului ca muzeu în anul 1817, le-au fost asociate, de-a lungul deceniilor ce au urmat, noi piese care au coagulat, succesiv, fonduri de colecții muzeale care au dobândit în timp, personalitate și prestigiu. Intervalul cronologic 1817–1947 a fost definitoriu pentru constituirea colecțiilor de artă transilvăneană, în cadrul cărora cea de pictură se distinge prin originalitate, specificitate și europenitate.
Procesele nașterii, dezvoltării și afirmării picturii moderne în Transilvania s-au petrecut în strânsă conexiune și interdependență cu ambianța cultural–intelectuală a spațiului internațional (în special, dar nu exclusiv, a celui vest european) prin intermediul circulației artiștilor și a modelelor cultural–artistice, în dublu sens: înspre Transilvania și, respectiv, dinspre Transilvania. Astfel, de-a lungul timpului, arta transilvăneană modernă a întreținut asemenea raporturi cu centre artistice de prin rang din Europa: Viena, Roma, Budapesta, București, München, Berlin, Paris etc., ce au generat experimentări, asimilări și sincronizări documentate prin cele aproape 60 de lucrări incluse în expoziție.
Expoziția probează și capacitatea colecțiilor Muzeului Național Brukenthal de armonizare și rezonare cu alte colecții muzeale publice. În acest context, „întâlnirea” conceptuală și estetică cu piese din fondul Muzeului Județean de Artă „Centrul Artistic Baia Mare” susține congruența artei regionale transilvănene cu experimentele artistice internaționale și, deseori, surprinzătoarea circulație a „modelelor”.
„Re-make” al proiectului din 2007, din cadrul programului Sibiu capitală culturală europeană (de la care se împlinesc zece ani), prezentul eveniment lărgește planul conceptual, extinde arealul de interferențe artistice peste limitele europene, și aduce pe simeze un segment consistent de opere inedite sau mai puțin cunoscute, dintre care unele au traversat îndelungi intervenții de restaurare sau au intrat de curând în colecțiile celor două muzee.
Printre piesele prezentate public în premieră expozițională muzeală contemporană se numără lucrări care, cu siguranță, vor surprinde și vor cuceri publicul: „Aesculap și Hygiea” de Th. B. Sockl, „Peisaj cu moară” de H. Bulhardt, „Dansul zânelor” de C. Dörschlag, „Femeia cu samovar” de A. Coulin (MNB), „Bacantă” de Epaminonda Bucevschi, „Portret de fată” de Al. Popp, „Peisaj la Teceu” de Al. N. Tihomirov (MABM) etc.


cc
    .